Business intelligence voor e-commerce

Business intelligence maakt nuttige informatie zichtbaar. Denk aan patronen en trends in data. BI geeft een inkijkje in hoe jouw bedrijf werkt, maar toont ook op welke terreinen nog verbetering mogelijk is. Door beslissingen te maken op basis van feiten/data speel je beter in op de wensen van jouw doelgroep.
Maar het verzamelen van data en het maken van beslissingen op basis van deze informatie is niet het moeilijkste. De uitdaging schuilt in het gebruik van de tools, technieken en inrichting die jij geeft aan business intelligence. Daarnaast vergeten veel mensen dat een trend een trend is. Trends zijn aan verandering onderhevig en bieden doorgaans zeker geen garanties voor de toekomst. Elke verschuiving in de data of voorspelling is interessant voor jouw business intelligence.

Een specialist nodig voor jouw business intelligence?

De berg aan verzamelde data doorspitten is best een intensieve en tijdrovende klus. Bovendien verlangt de moderne klant steeds meer, vooral op het vlak van dienstverlening. Het is dus helemaal geen gek idee om een specialist in te schakelen voor deze complexe taak. Het analyseren van data is niet zomaar gedaan, laat staan dat jij op de juiste manier inspeelt op de wensen van de klant.

Een specialist laat jou anticiperen op de toekomst door met data toekomstige ontwikkelingen te voorspellen en adequaat in te spelen op de huidige trends. Dit maakt ook gelijk duidelijk dat business intelligence, net zoals veel andere marketingstrategieën, een continu proces is waarmee je nooit helemaal ‘klaar’ bent.

Een consultant die jouw webshop laat groeien

Een goede e-commerceconsultant beschikt over de juiste kennis en ervaring om jouw webshop de weg te wijzen naar meer groei. Denk bijvoorbeeld aan ervaring met marketingmethoden en -tools als SEO, SEA en conversie-optimalisatie. Maar voor een succesvolle webshop is natuurlijk meer nodig. Wij begrijpen maar al te goed dat elke webshop zijn eigen bijzonderheden heeft.

De producten die je verkoopt zijn wellicht uniek, terwijl elk bedrijf er zijn eigen visie en missie op nahoudt. Er is dus geen eenduidig recept voor een succesvolle webwinkel. Bij eSavvy weten we dat en helpen we je graag met het uitstippelen van de beste en kortste route naar succes.

Waarom je nu geen succes boekt

Boek je op dit moment niet het succes dat je nastreeft? Dit kan komen doordat je niet de juiste kennis in huis hebt of niet over alle middelen beschikt die nodig zijn om van e-commerce een succesverhaal te maken. Of misschien ligt jouw focus wel teveel op de zaken die fout lopen en heb je te weinig oog voor de dingen die wel goed gaan.

De kans is groot dat je op dit moment niet op de juiste strategie inzet en niet optimaal gebruikmaakt van jouw data. Ook het ontbreken van een helder plan of een duidelijke strategie is vaak een probleem. Is het plan er wel? Dan wordt dit vaak niet gedragen door het hele team

Hoe wij jou helpen

eSavvy helpt je om de juiste kennis in huis te halen en voorziet jouw organisatie van een strategie, plan en de middelen om groei te realiseren. Hiervoor hanteren we een 4-stappenplan. De vier stappen zijn stevig geworteld in de vier fundamenten voor groei.

Het fundament

Alleen met een sterke basis behaal je online-succes! Deze sterke basis creëer je door de juiste onderzoeken. Goed onderzoek geeft je antwoorden op een divers spectrum aan belangrijke vragen.

Wie is jouw doelgroep? Hoe gedragen die kopers zich? En welke producten zijn relevant voor deze mensen? Maar we kijken natuurlijk ook naar jouw data en koppelingen. Welke waardevolle informatie heb je al verzameld en wat vertellen deze gegevens je over de strategische koers die je moet varen?

 

Bezoekers

Er zijn heel wat verschillende manieren om bezoekers naar je webwinkel te trekken. Maar niet elke manier is de juiste manier. Dankzij een goede basis weet jij precies welke marketingkanalen aanslaan bij jouw doelgroep(en) en zetten we de beste opties gericht in.

Conversie

Conversie is natuurlijk een belangrijke graadmeter voor jouw succes. Je wilt dat zowel nieuwe als bestaande klanten op regelmatige basis een aankoop doen in jouw webwinkel. Zo worden leads en bezoekers uiteindelijk klanten die voor omzet zorgen.

 

Retentie

Je verwelkomt elke nieuwe klant natuurlijk met open armen. Maar hoe mooi zou het zijn als incidentele kopers zich ontwikkelen tot loyale klanten of fans? Juist dit soort klanten doet geregeld herhaalaankopen en beveelt je graag aan bij kennissen en vrienden. Betere en goedkopere mond-tot-mondreclame kun je je niet wensen!

Een persoonlijke e-commerce consultant

Wij willen dat jij succesvol bent. Maar dat lukt vaak alleen met de beste begeleiding, kennis en ervaring. Een e-commerceconsultant van eSavvy levert die voorwaarden voor commercieel succes.

Met onze persoonlijke begeleiding helpen we je niet alleen met het opstellen van een strategie en een gedegen plan, maar leveren we ook de middelen en de kennis die jij nodig hebt om alles uit jouw e-commerce te halen. Maatwerk dat helemaal afgestemd is op jouw wensen en behoeften dus.

Wat houdt je groei tegen?

Na de afgelopen jaren met meerdere bedrijven gewerkt te hebben, kwamen we verschillende redenen tegen waarom sommige webshops niet groeiden. De belangrijkste punten zijn:

Je doet alles tegelijkertijd.

Je voert verschillende marketingactiviteiten tegelijkertijd uit zonder enig plan.

Je hebt geen visie of een strategie.

Zonder een visie of heldere strategie kan alles belangrijk zijn en wordt het maken van duidelijke keuzes steeds lastiger.

Je hebt niet de benodigde kennis in huis.

Je huidige team heeft niet de nodige kennis om de verschillende onderdelen op te pakken.

Je hebt intern niet voldoende resources.

Er is niet genoeg manpower om de noodzakelijke werkzaamheden intern uit te voeren.

Je gebruikt geen data.

Alle marketing wordt gedaan met standaard KPI’s vanuit analytics. Buiten dat doe je niets met data.

Je weet niet precies wat je moet verbeteren.

Je weet niet welke onderdelen je moet verbeteren en bent daarom eigenlijk met niets bezig.

Diensten

Met specialisten werken is de enige manier om je marketing naar het volgende niveau te tillen.
  • Web analytics

    Zonder data is het nemen van de juiste beslissing lastig.

  • Business intelligence & Dashboarding SEO

    Met de hoeveelheid data die we verzamelen, kunnen we veel doen.

  • SEA/SEO

    Bezoekers naar je webshop trekken blijft een essentieel onderdeel.

  • Conversie optimalisatie

    Alles moet kloppen, anders gaan klanten weg..

  • Emailmarketing

    Relevant blijven is in deze tijd een uitdaging.

  • Personalisatie

    Relevant blijven zonder dat je gepersonaliseerde klantervaringen aanbiedt, is in deze tijd lastig.

Wil je groeien met je webshop? We helpen je verder.

Wat zeggen onze klanten

Volgens klanten vormt de combinatie van creativiteit, betrokkenheid en heldere communicatie onze kracht. Lees de testimonials.

Onze partners

en meer…