Business intelligence voor e-commerce
Een specialist nodig voor jouw business intelligence?
De berg aan verzamelde data doorspitten is best een intensieve en tijdrovende klus. Bovendien verlangt de moderne klant steeds meer, vooral op het vlak van dienstverlening. Het is dus helemaal geen gek idee om een specialist in te schakelen voor deze complexe taak. Het analyseren van data is niet zomaar gedaan, laat staan dat jij op de juiste manier inspeelt op de wensen van de klant.
Een specialist laat jou anticiperen op de toekomst door met data toekomstige ontwikkelingen te voorspellen en adequaat in te spelen op de huidige trends. Dit maakt ook gelijk duidelijk dat business intelligence, net zoals veel andere marketingstrategieën, een continu proces is waarmee je nooit helemaal ‘klaar’ bent.
Een consultant die jouw webshop laat groeien
Een goede e-commerceconsultant beschikt over de juiste kennis en ervaring om jouw webshop de weg te wijzen naar meer groei. Denk bijvoorbeeld aan ervaring met marketingmethoden en -tools als SEO, SEA en conversie-optimalisatie. Maar voor een succesvolle webshop is natuurlijk meer nodig. Wij begrijpen maar al te goed dat elke webshop zijn eigen bijzonderheden heeft.
Waarom je nu geen succes boekt
De kans is groot dat je op dit moment niet op de juiste strategie inzet en niet optimaal gebruikmaakt van jouw data. Ook het ontbreken van een helder plan of een duidelijke strategie is vaak een probleem. Is het plan er wel? Dan wordt dit vaak niet gedragen door het hele team
Hoe wij jou helpen
eSavvy helpt je om de juiste kennis in huis te halen en voorziet jouw organisatie van een strategie, plan en de middelen om groei te realiseren. Hiervoor hanteren we een 4-stappenplan. De vier stappen zijn stevig geworteld in de vier fundamenten voor groei.
Het fundament
Alleen met een sterke basis behaal je online-succes! Deze sterke basis creëer je door de juiste onderzoeken. Goed onderzoek geeft je antwoorden op een divers spectrum aan belangrijke vragen.
Wie is jouw doelgroep? Hoe gedragen die kopers zich? En welke producten zijn relevant voor deze mensen? Maar we kijken natuurlijk ook naar jouw data en koppelingen. Welke waardevolle informatie heb je al verzameld en wat vertellen deze gegevens je over de strategische koers die je moet varen?
Bezoekers
Er zijn heel wat verschillende manieren om bezoekers naar je webwinkel te trekken. Maar niet elke manier is de juiste manier. Dankzij een goede basis weet jij precies welke marketingkanalen aanslaan bij jouw doelgroep(en) en zetten we de beste opties gericht in.
Conversie
Conversie is natuurlijk een belangrijke graadmeter voor jouw succes. Je wilt dat zowel nieuwe als bestaande klanten op regelmatige basis een aankoop doen in jouw webwinkel. Zo worden leads en bezoekers uiteindelijk klanten die voor omzet zorgen.
Retentie
Je verwelkomt elke nieuwe klant natuurlijk met open armen. Maar hoe mooi zou het zijn als incidentele kopers zich ontwikkelen tot loyale klanten of fans? Juist dit soort klanten doet geregeld herhaalaankopen en beveelt je graag aan bij kennissen en vrienden. Betere en goedkopere mond-tot-mondreclame kun je je niet wensen!
Een persoonlijke e-commerce consultant
Met onze persoonlijke begeleiding helpen we je niet alleen met het opstellen van een strategie en een gedegen plan, maar leveren we ook de middelen en de kennis die jij nodig hebt om alles uit jouw e-commerce te halen. Maatwerk dat helemaal afgestemd is op jouw wensen en behoeften dus.
Wat houdt je groei tegen?
Na de afgelopen jaren met meerdere bedrijven gewerkt te hebben, kwamen we verschillende redenen tegen waarom sommige webshops niet groeiden. De belangrijkste punten zijn:
Je doet alles tegelijkertijd.
Je hebt geen visie of een strategie.
Je hebt niet de benodigde kennis in huis.
Je hebt intern niet voldoende resources.
Je gebruikt geen data.
Je weet niet precies wat je moet verbeteren.
Diensten
- Web analytics
Zonder data is het nemen van de juiste beslissing lastig.
- Business intelligence & Dashboarding SEO
Met de hoeveelheid data die we verzamelen, kunnen we veel doen.
- SEA/SEO
Bezoekers naar je webshop trekken blijft een essentieel onderdeel.
- Conversie optimalisatie
Alles moet kloppen, anders gaan klanten weg..
- Emailmarketing
Relevant blijven is in deze tijd een uitdaging.
- Personalisatie
Relevant blijven zonder dat je gepersonaliseerde klantervaringen aanbiedt, is in deze tijd lastig.









Wil je groeien met je webshop? We helpen je verder.
Wat zeggen onze klanten
Volgens klanten vormt de combinatie van creativiteit, betrokkenheid en heldere communicatie onze kracht. Lees de testimonials.
Onze partners




