Advies op maat voor jouw e-commerce kanaal
Advies op maat in vier stappen
Het fundament
Het halen van doelen begint natuurlijk met het leggen van een sterk fundament. Het fundament is de basis waarop je e-commercestrategie is gebouwd en de tools voor verdere groei rusten. Zonder zo’n fundament staat je business op drijfzand en is continue en duurzame groei een illusie. Een goed fundament richt zich op de onderstaande strategische en technische pijlers.
- Een goede strategie valt of staat allereerst met een goed overzicht van je doelgroep en productaanbod.
- Kennis van de markt en concurrentie maakt het gemakkelijker om je te onderscheiden van de massa.
- Je webshop neerzetten als een sterk merk is een beproefd recept voor succes. Het op- en uitbouwen van een merknaam doe je door middel van branding.
- Het gebruikte e-commerceplatform vormt de kern en het technische hart van je webshop.
Bezoekers
Bezoekers zijn natuurlijk onmisbaar voor jouw webshop. Maar hoe bereik je de juiste mensen? Dankzij de juiste strategie weet jij straks hoe je jouw doelgroep bereikt. Dit betekent niet alleen de juiste marketing inzetten, maar ook bepalen welke doelgroep jij wilt bereiken.
Conversie
Veel bezoekers verwelkomen in je webwinkel is natuurlijk leuk. Maar je wilt natuurlijk dat je webshop meer doet dan alleen je ego strelen. Hoge conversiepercentages vormen uiteindelijk de basis voor een goede omzet.
Meet conversie, conversiepercentages en de performance van aparte webshopsegmenten en pagina’s daarom met behulp van doelen en segmenten in Google Analytics, funnels, testrapporten, A/B-testen en e-commerce tracking. Zo verzamel je harde data waar je écht iets mee kunt. En een geoptimaliseerde webshop zorgt er tevens voor dat bezoekers precies weten wat ze moeten doen om hun doel te bereiken.
Retentie
Wil je ook op de lange termijn succesvol blijven en doorgroeien met je webshop? Dan heb je op zijn minst een bepaald aantal loyale klanten nodig. Die kopen meestal niet alleen meer dan eenmalige klanten, maar zijn ook eerder geneigd om jouw winkel aan te bevelen bij hun kennissen en vrienden. Het behouden van klanten (retentie) is dus een niet te onderschatten onderdeel van elke succesvolle e-commercestrategie. Retentie bereik je door aandacht te besteden aan personalisatie, segmentatie, marketing automation en loyaliteitsprogramma’s.
E-commerce advies kan zeer uitgebreid, maar ook erg specifiek zijn. Elk advies begint bij het creëren van een sterke basis. Alleen met een sterke basis kun jij jouw doelen bereiken. Samen bespreken we jouw doelen, de pijnpunten en de huidige data. Op basis van dit onderzoek creëren wij samen die sterke basis en geven we jou gericht advies, zodat je kunt blijven groeien.
Waarom e-commerce vastloopt?
De afgelopen tien jaar hebben we al verschillende webshops geholpen. Veel ondernemers stellen de waarom-vraag. Ze snappen niet waarom het succes op zich laat wachten. Bij eSavvy zoeken we graag voor je uit waar het fout gaat. Ruime praktijkervaring leert ons dat niet-succesvolle webwinkels meestal kampen met een of enkele van de volgende problemen:
- De benodigde kennis op het gebied van e-commerce is (nog) niet aanwezig binnen het team.
- De (juiste) data worden niet of slecht gebruikt.
- Er zijn niet genoeg resources.
- Er is geen duidelijk gestructureerd proces.
- De technische infrastructuur kan de wensen en behoeften van klanten niet aan.
- Er is geen duidelijke strategie of welomschreven plan aanwezig.
Met engelengeduld blijven wachten op meer verkoopsucces levert je niets op. Daarom onderzoeken wij waar de pijnpunten zitten, zodat we samen de route naar succes kunnen gaan bewandelen.
Wat houdt je groei tegen?
Na de afgelopen jaren met meerdere bedrijven gewerkt te hebben, kwamen we verschillende redenen tegen waarom sommige webshops niet groeiden. De belangrijkste punten zijn:
Je doet alles tegelijkertijd.
Je hebt geen visie of een strategie.
Je hebt niet de benodigde kennis in huis.
Je hebt intern niet voldoende resources.
Je gebruikt geen data.
Je weet niet precies wat je moet verbeteren.
Diensten
- Web analytics
Zonder data is het nemen van de juiste beslissing lastig.
- Business intelligence & Dashboarding SEO
Met de hoeveelheid data die we verzamelen, kunnen we veel doen.
- SEA/SEO
Bezoekers naar je webshop trekken blijft een essentieel onderdeel.
- Conversie optimalisatie
Alles moet kloppen, anders gaan klanten weg..
- Emailmarketing
Relevant blijven is in deze tijd een uitdaging.
- Personalisatie
Relevant blijven zonder dat je gepersonaliseerde klantervaringen aanbiedt, is in deze tijd lastig.









Wil je groeien met je webshop? We helpen je verder.
Wat zeggen onze klanten
Volgens klanten vormt de combinatie van creativiteit, betrokkenheid en heldere communicatie onze kracht. Lees de testimonials.
Onze partners




