Een e-commercestrategie opzetten

Het opzetten van een succesvolle e-commercestrategie begint met een goed gesprek. Wat wil je bereiken en is dat doel haalbaar? Streef je naar een bescheiden groei of wil je uitgroeien tot marktleider binnen jouw segment? In de gespreksfase achterhalen wij jouw doelen, maar proberen we natuurlijk ook vast te stellen hoe jij succesvol blijft en wie jouw klanten precies zijn.

Vervolgens voeren we een grondig onderzoek uit naar de mogelijkheden en onderzoeken we hoe jij jouw doelgroep optimaal bereikt.

De strategie uitvoeren

De informatie die uit de verkennende gesprekken naar voren is gekomen, vormt, samen met de data die je uit je analytics haalt, de input voor de volgende fase: het uitvoeren van de besproken strategie. Voordat we hiermee starten, is het natuurlijk belangrijk dat je voldoende aandacht besteedt aan de planning. Welke tools heb je nodig? Welke medewerkers voeren welke taken uit? Welke kanalen krijgen een prominente of minder belangrijke plek in mijn strategie?

Zo ontstaat geleidelijk een volledige planning die niet alleen haalbaar is, maar ook een overzichtelijk en realistisch beeld geeft van je huidige webshop en de aan de commerciële horizon glorende toekomstperspectieven schetst. Een goede start die het halve werk is!

Roadmap

De roadmap vertelt jou precies welke route je de aankomende periode gaat bewandelen. In deze blauwdruk voor je e-commerce staat alle belangrijke informatie beschreven, zodat je precies weet waar je bent gestart en waar je naartoe werkt. Zo vloeien de planning en resultaten op natuurlijke wijze samen in één overzicht.

Meer resultaat dankzij een goede e-commercestrategie

Een goede e-commercestrategie fungeert als een krachtig vliegwiel voor betere verkoopresultaten. Bij eSavvy beschikken we over meer dan tien jaar ervaring op het gebied van e-commerce en webshopoptimalisatie. Wij werken graag samen met jou aan meer groei. Met onze brede kennis, ervaring en een betrouwbaar netwerk kunnen wij je zeker helpen. Meer weten? Neem gerust contact met ons op!

Wat houdt je groei tegen?

Na de afgelopen jaren met meerdere bedrijven gewerkt te hebben, kwamen we verschillende redenen tegen waarom sommige webshops niet groeiden. De belangrijkste punten zijn:

Je doet alles tegelijkertijd.

Je voert verschillende marketingactiviteiten tegelijkertijd uit zonder enig plan.

Je hebt geen visie of een strategie.

Zonder een visie of heldere strategie kan alles belangrijk zijn en wordt het maken van duidelijke keuzes steeds lastiger.

Je hebt niet de benodigde kennis in huis.

Je huidige team heeft niet de nodige kennis om de verschillende onderdelen op te pakken.

Je hebt intern niet voldoende resources.

Er is niet genoeg manpower om de noodzakelijke werkzaamheden intern uit te voeren.

Je gebruikt geen data.

Alle marketing wordt gedaan met standaard KPI’s vanuit analytics. Buiten dat doe je niets met data.

Je weet niet precies wat je moet verbeteren.

Je weet niet welke onderdelen je moet verbeteren en bent daarom eigenlijk met niets bezig.

Diensten

Met specialisten werken is de enige manier om je marketing naar het volgende niveau te tillen.
  • Web analytics

    Zonder data is het nemen van de juiste beslissing lastig.

  • Business intelligence & Dashboarding SEO

    Met de hoeveelheid data die we verzamelen, kunnen we veel doen.

  • SEA/SEO

    Bezoekers naar je webshop trekken blijft een essentieel onderdeel.

  • Conversie optimalisatie

    Alles moet kloppen, anders gaan klanten weg..

  • Emailmarketing

    Relevant blijven is in deze tijd een uitdaging.

  • Personalisatie

    Relevant blijven zonder dat je gepersonaliseerde klantervaringen aanbiedt, is in deze tijd lastig.

Wil je groeien met je webshop? We helpen je verder.

Wat zeggen onze klanten

Volgens klanten vormt de combinatie van creativiteit, betrokkenheid en heldere communicatie onze kracht. Lees de testimonials.

Onze partners

en meer…